Bomsystemet tas bort på Hyllie

Bomsystem på Hyllies markparkering vid Malmö Arena tas bort. Istället betalas parkeringsavgifterna i traditionella biljettautomater. Totalt kommer det att finnas 12 automater, varav fem endast med myntbetalning.

- En mynttransaktion går snabbare än att betala med kort, vilket kan vara bra att veta när det är mycket folk, säger Kent Hansen, parkeringsvakt på Parkering Malmö.

P-vakter hjälper till

Bomsystemet byts ut för att det ska gå snabbare att komma in och ut från parkeringsytorna.

Under de kommde evenemangen kommer även parkeringsvakter att finnas på parkeringsytorna. Allt för att underlätta för kunderna så att parkeringen fungerar så bra som möjligt.

Kom i god tidTänk på att vara ute i god tid om du ska besöka ett populärt evenemang. När det är tusentals besökare som ska åka iväg samtidigt får man räkna med att det blir vissa köbildningar. Vi rekommenderar besökare att parkera på den östra parkeringensplatsen vid Pildammsvägen då detta är den största ytan. Då minskar risken för köbildning när alla bilister ska ta sig ifrån arenan.