Davida, garaget under Konserthuset, är nyrenoverat

Garaget under Konserthuset, Davida, är nyrenoverat. Nya energieffektiva armaturer med bättre belysningsstyrka har installerats. Väggar, tak och pelare har målats i vitt. Garaget har också fått nya trafiklinjer. Davida har blivit både ljusare och fräschare!
Pricken över i - målning och städning
- Genom renoveringen vill vi göra de nuvarande parkeringskunderna ännu mer nöjda och dessutom locka nya kunder till Davidagaraget, säger Ambjörn Persson, förvaltare på Parkering Malmö.

Davida har blivit både ljusare och fräschare!  All belysning i garaget har bytts ut och även styrningen till belysningen. Tidigare stod garaget tänt dygnet runt. Numera är det rörelsedetektorer utplacerade vid samtliga entréer till garaget. När ingen rört sig i garaget på 10 minuter går belysningen automatiskt ner till motsvarande 10 % av full styrka.- Denna åtgärd har lett till att vi ökat trygghetsfaktorn och samtidigt gjort en rejäl besparing på miljön, säger Tim Prevolnik, förvaltare på Diligentia AB. Tidigt förra året bytte vi dessutom till Grön El vilket innebär att all el produceras med vattenkraft, berättar Tim vidare.

Pricken över i - målning och städningAllt i garaget har målats vitt, väggar, tak och pelare. Den vita färgen gör att garaget känns fräscht och hjälper samtidigt till att reflektera ljuset. För att ytterligare förstärka känslan av trivsel skurades golven ordentligt och trafiklinjemålningen målades om.