Invigning med sommarkänsla

Närmare 170 inbjudna gäster kom när Parkering Malmö och Malmö stad invigde P-huset Bagers Plats och den nya cykelparkeringen den 9 februari.

Under invigningen bjöds det på välkomstdrink, mat och mingel, tombola, sommaraktiviteter och gratis parkering. Sånggruppen High Five från Helsingborg tog ton med några kända sommarfavoriter som fick många att bli varma om fötterna. När dansgruppen Magic Swing drog loss i ett härligt uppträdande i Lindy Hop var det svårt att stå stilla.

Sånggruppen High Five sjöng sommarhits.

Dansgruppen Magic Swing bjöd på ett härligt uppträdande i Lindy Hop.

Efter underhållningen anlände Christina Wessling, Parkering Malmös styrelseordförande i en sportbil och Anders Rubin, Malmö stad, anlände på cykel för att hålla invigningstal.

Regionchefen på NCC överlämnade blommor till Parkering Malmö och tackade för ett gott

samarbete. Fr v Gunnar Masthagen, regionchef, NCC Construction Sverige region Syd, Anders Rubin, Malmö stad, Christina Wessling, Parkering Malmös styrelseordförande och Tomas Strandberg, VD på Parkering Malmö.

P-huset Bagers Plats öppnar med gratis parkering

Det underjordiska parkeringshuset i två plan har infart från Nordenskiöldsgatan och ligger under Bagers plats. Det är plats för drygt 400 bilar. P-huset Bagers Plats är kameraövervakat och har jourservice dygnet runt via intercom vid in- och utfarten.

Öppning med gratis parkering

Den 18 februari öppnar P-huset Bagers Plats för kunder och besökare. Gratis parkering erbjuds alla som parkerar under de första dagarna den 18 och 19 februari.

Park & Ride

P-huset Bagers Plats är Parkering Malmös tredje Park & Ride-anläggning. Läget vid Malmö C gör det möjligt att parkera bilen och åka vidare med tåg på ett enkelt och smidigt sätt. När man kommer upp från parkeringshuset ser man upp- och nergången till Malmö C. Att satsa på att skapa parkering nära tåg- och busstrafik har varit en långsiktig strategi för Parkering Malmö som sedan tidigare har anläggningar P-huset Hyllie och Svågertorp.