P-huset Godsmagasinet byggs på

Vi fortsätter att skapa plats för malmöborna och besökare. Nu byggs P-huset Godsmagasinet på med fler plan för att kunna ta emot besökare till området kring Malmö Live.

I maj 2015 invigs Malmö Live med konserthus, kongressanläggning och hotell. Anläggningen ska vara öppen för alla, och vara full av liv och rörelse. Då kommer det också att vara högt tryck på parkeringsplatser i området. Därför bygger vi på P-huset Godsmagasinet, som ligger alldeles intill, med fem meter. Detta innebär 100 nya p-platser i p-huset, idag finns det 210. Byggnadsarbetet startar i augusti 2014 och beräknas ta cirka åtta månader. Till våren 2015 ska anläggningen vara färdigställd.

Byggnationen kommer delvis att påverka Parkering Malmös kunder men inte i någon större omfattning.
- 60 procent av våra kunder kan fortsatt parkera i p-huset under byggnationen, säger Per Sternek, teknikchef. De översta planen måste stängas.
- Vi har kortsiktiga parkeringsmöjligheter i närheten för de kunder som inte kan parkera i P-huset Godsmagasinet under byggnationen, säger Christian Dahling, försäljningschef. Det finns platser.