Byggnation i Hyllie

På grund av att  byggfirman Otto Magnusson Bygg AB bygger nya kontorslokaler i anslutning till P-huset Hyllie så kommer det att vara stökigt kring anläggningen under hela 2015.

Det kan också uppstå längre köer än normalt vid större evenemang på Malmö Arena. Då kan det vara ett bra alternativ att parkera på någon av markparkeringarna.

I nuläget finns det en infart till P-huset Hyllie från Arenagatan samt en infart från andra sidan p-huset. Kring den 20 januari stängs infarten från Arenagatan och då är endast infarten från andra sidan huset öppen. Skyltar kommer att sättas upp.

Ingången sker fram till den 8/1 2015 via en gångbrygga från Arenagatan (på samma ställe som tidigare till passagen). Den 8/1 stängs bryggan till passagen. Det betyder att samtliga kunder måste gå runt om p-huset för att komma till parkeringsplanen eller vårt Kundcenter.  Vi hänvisar till gångvägen som finns mellan vårt p-hus och Midrocs bygge  på södra sidan av P-huset Hyllie.

Den 5/1 kommer 15 platser att stängas av på källarplan vid den västra sidan av p-huset.. Detta p-plan är endast för månadskortskunder men alla kunder kommer att få plats ändå. Byggfirman utför byggnadsarbete vid de avstänga platserna vilket kan innebära en del buller.

Vi beklagar det besvär som byggnationen orsakar våra kunder ooch tackar för ert tålamod.