P-huset Hyllie Allé invigt

Onsdagen den 24 augusti invigde Parkering Malmö sitt tionde parkeringshus, P-huset Hyllie Allé, som blir bolagets andra anläggning i Hyllie. Ett 70-tal inbjudna gäster närvarade vid invigningen.

VD Tomas Strandberg beskrev hur Hyllie nu växer och växer.

- Percy  var först med  sin Malmö Arena, tätt följd av Citytunneln. Sedan kom P-huset Hyllie som vi invigde 2010. Nu 2016 inviger vi vår andra parkeringsanläggning i Hyllie, P-huset Hyllie Allé, berättar Tomas Strandberg.

P-huset Hyllie Allé ligger på Sagas gränd och har 350 p-platser. På bottenplan finns även cirka 1000 kvm lokalyta. Utöver det finns ett källarplan där det planeras för cykelparkering. Här kommer det med största sannolikhet också att byggas förrådsutrymme där boende i närområdet kan hyra ett extra utrymme.

Det nya p-huset kommer inom ett par år troligtvis att vara fullbelagt. P-huset kommer till största delen att användas som boendeparkering men även som parkering för verksamma i området och besökare. P-huset Hyllie Allé öppnas för parkering den 1 september.

Ett stort tack riktas till byggentreprenör Otto Magnusson och arkitekt är Loyds arkitektbyrå samt alla underentreprenörer.