Var beredd på kö i Hyllie den 14/2

Evenemang och byggnation kan göra att det tar längre tid att ta sig till och från parkeringsytorna i Hyllie den 14 februari.

På Malmö Mässan pågår lantbruksmässan MILA och Melodifestivalen besöker Malmö Arena med två föreställningar samma dag.

Infarten till P-huset Hyllie från Arenagatan stängd

Parallellt med evenemangen så byggs det för fullt i Hyllie. Kungsleden bygger bl a nya kontorslokaler i anslutning till P-huset Hyllie vilket gör att du som bilist måste ta sig in i P-huset från den östra sidan. Det finns alltså inte längre någon infart från Arenagatan (västra sidan). Det kan bildas längre köer än normalt när många ska ta sig in och ut ur p-huset den 14 februari. Vi kommer att ha personal på plats denna dag som hjälper våra kunder i p-huset.

Vi vill även hänvisa till markparkeringarna Norr, Väster och Öster, eller tåget som också är ett bra alternativ.

Provisorisk gång och cykelväg till och från P-huset Hyllie

I ritningen nedan ser du den provisoriska gång- och cykelväg som leder till Malmö Arena, Malmö Mässan, Emporia och tågstation.