Gå till innehåll
Kundservice stängt för besök och telefon på eftermiddagen 16/5 På grund av utbildning har vår Kundservice stängt för telefon och besök mellan 13-15 på torsdag (16/5). Vi har öppet som vanligt på förmiddagen. Se "Läs mer för öppettider"! Tack för ditt tålamod och förståelse! Vänliga hälsningar, Parkering Malmö.
Information till våra abonnemangskunder Påminnelsefakturor kommer inom kort att skickas ut av Svea Inkasso AB, som från och med april månad nu utför denna hantering på uppdrag av Parkering Malmö. För mer information, klicka på Läs mer.
Växtvägg med några få växter mot brun botten på P-huset Godsmagasinet

P-hus blir oas för fåglar och insekter

1 juli 2019. En av Parkering Malmös miljösatsningar har nyligen blivit synlig för malmöborna. Bolaget har just installerat en växtvägg på P-huset Godsmagasinet intill Malmö Live. Förutom att bidra till människors välbefinnande och hälsa, förväntas växtväggen ge ökad biologisk mångfald i form av småfåglar, bin och andra pollinerande insekter. Installationen är bara början på en större satsning. − Vi kommer även att installera en växtvägg på P-huset Anna, berättar Michael Olsson, VD på Parkering Malmö. Sammanlagt rör det sig om 600 m2 växtväggar på P-huset Godsmagasinet och P-huset Anna.