Frågor & Svar om prisjusteringar
Varför måste ni årligen höja priset på min parkering?
Genom en årlig översyn av våra priser säkerställer vi att vi kan genomföra kontinuerliga förbättringar i våra parkeringsanläggningar och utveckla vår verksamhet. Vi genomför kontinuerligt målningsarbeten, förbättrar belysningen samt arbetar med olika trygghetsåtgärder såsom installation av kameror, megafoner, blått ljus mm.
Vi utvecklar också olika lösningar för att förbättra parkeringupplevelsen och servicen för våra kunder inom digital, trygg och hållbar parkering.
Är det för att ni installerat solceller, laddplatser och växtväggar som ni måste höja priserna?
Parkering Malmö ägs till 100 % av Malmö stad, men är inte finansierat av ägaren. Det innebär att vi arbetar under samma förutsättningar som andra bolag, och alltså måste säkra en rimlig lönsamhet för att utveckla och effektivisera verksamheten. Som kommunalt bolag ska Parkering Malmö parallellt arbeta för att nå de krav som våra ägare ställer, vilket bl a är att årligen leverera ett koncernbidrag till Malmö stadshus AB samt bidra till stadens miljömål och mål kring social hållbarhet.
Jag upplever fel och brister på parkeringsytan som jag står på, och tycker inte att det känns rimligt att betala mer.
Om du upptäcker fel eller brister på ytan/i anläggningen där du parkerar, så tveka inte att höra av dig. Vi arbetar för att våra parkeringsytor ska kännas trygga och fräscha, och uppskattar om våra kunder hör av sig så att vi kan åtgärda fel som vi inte ännu själv uppmärksammat.
Om du står på en p-yta som inte är några av våra egna anläggningar, förmedlar vi informationen vidare till aktuell fastighetsägare. Vänligen använd kontaktformuläret som ligger under "Chatta med oss/Frågor och svar" nere i höger hörn på hemsidan för att meddela oss vad som kan förbättras.