Välkommen till vår kundportal
Kundportalen gör det möjligt för dig att:
- lägga in och byta registreringsnummer för din parkering
- se dina parkeringsabonnemang, vilka tider de gäller och var de gäller
- se dina fakturor, förfallodatum, om de är betalda och hur de har betalats
- ändra dina kontaktuppgifter
- tilldela annan person rätten att lägga in registreringsnummer för abonnemanget
- avsluta abonnemang
- avboka köplats
Ange registreringsnummer i kundportalen
Parkering Malmö tillämpar digital parkering. Detta innebär att det fysiska parkeringstillståndet har ersatts med ett digitalt tillstånd, som du själv ska hantera i vår Kundportal (gäller inte kunder som hyr en fast plats eller har parkering i en anläggning med bomsystem). För varje parkeringstillstånd du har behöver du ange ett registreringsnummer i Kundportalen. Behöver du hjälp med att komma igång finns stegvis information nedan.
Om inget registreringsnummer har angetts i kundportalen saknas den information som behövs för att våra parkeringsvärdar ska kunna läsa av att bilen har tillstånd att parkera på platsen.
Gör så här för att komma igång i kundportalen
Click here for below instructions in English>>
För dig som är privatperson
Steg 1. Logga in via mobilt bankID/bankID på fil
Logga in i Kundportalen via mobilt bankID eller bankID på fil. Vid första inloggningen måste e-postadress anges. Lägg även in mobilnummer för att underlätta kontakten med oss.
Steg 2. Lägg in registreringsnummer i kundportalen
För varje parkeringstillstånd du har anger du det aktuella fordonets registreringsnummer. Du hittar funktionen ”Lägga till registreringsnummer” genom att klicka på de tre punkterna som finns vid sidan om varje parkeringstillstånd i listan.
Om ni är två som delar på samma parkeringsplats kan ni använda er av funktionen ”tilldela parkering”. Läs hur du går tillväga för att "låna ut" − tilldela parkering − under avsnittet "Administrerar du fler parkeringstillstånd?" längre ner på denna sida.
För dig som företagskund
För att komma igång med Kundportalen är det viktigt att du följer de tre stegen nedan.
Steg 1. Uppdatera din mejladress
Vänligen fyll i vårt kontaktformulär här. Räkna med att det kan ta en dag innan mejladressen har uppdaterats. Om du redan sedan tidigare har en aktuell mejladress inlagd hos oss går du vidare till steg 2.
Steg 2. Gå till Kundportalen för att skapa ett konto
För att komma in i Kundportalen måste du först skapa ett lösenord. Lösenordet kommer att skickas till den mejladress* som du har angett i steg 1. Gå till Kundportalen. Klicka på länken ”Första inloggning” och följ instruktionerna. Därefter kan du logga in genom att ange kundnummer och ditt lösenord under ”Företag”.
Steg 3: Lägg in registreringsnummer i kundportalen
För varje parkeringstillstånd du har anger du det aktuella fordonets registreringsnummer. Du hittar funktionen ”Lägga till registreringsnummer” genom att klicka på de tre punkterna som finns sidan om varje parkeringstillstånd i listan.
* Om du inte har fått ett mejl, kontrollera så att det inte har hamnat i din skräppost. Finner du inte bekräftelsemejlet där heller, vänd dig först till ditt företags IT-avdelning, då det kan vara företagets säkerhetssystem som stoppat mejlet. Om inte heller din IT-avdelningen kan hjälpa dig, är du välkommen att ta kontakt med vår support: kundportal@pmalmo.se.
Administrerar du flera parkeringstillstånd? Använd ”Tilldela parkering”!
Genom att utnyttja funktionen ”Tilldela parkering” kan du ge en annan person rättighet att själv hantera sin och/eller flera personers parkering. Du hittar funktionen ”Tilldela parkering” genom att klicka på de tre punkterna som finns sidan om varje parkeringstillstånd i listan. Du tilldelar parkering genom att ange personnumret till den person som du vill ge rättigheten.
För dig som fått tilldelad parkering
Du som fått tilldelad parkering loggar in i kundportalen som privatperson med ditt personnummer och med hjälp av mobilt BankID/BankID (se avsnittet "För dig som är privatperson").
Det är enbart den/de parkeringstillstånd som du tilldelats som syns i kundportalens vy (Bild 2). Har du även ett privat månadsabonnemang syns även informationen kopplat till detta.
Du som fått parkering tilldelad hittar två funktioner under de tre punkterna:
- Ändra registreringsnummer
Uppge registreringsnumret för aktuellt fordon för parkeringstillståndet. - Ändra kontaktuppgifter
Delar av kontaktuppgifterna hämtas automatiskt. Säkerställ att det är rätt e-post-adress och komplettera gärna med mobilnummer om du vill få snabb information om din parkering framöver.