Digitala p-tillstånd bra för både kunder och miljö
Parkering Malmö skickar ut ca 13 000 parkeringstillstånd varje månad till våra abonnemangskunder. Utslaget på ett år är det en omfattande hantering av parkeringstillstånd i papper, som skickas ut i kuvert till kunder, och som vi kommer att förenkla genom att införa en digital lösning. Minskad fysisk hantering av biljetter och parkeringstillstånd förenklar för både kunder och medarbetare samtidigt som det sparar på miljön och ekonomin.
Kundportal
Parkeringstillståndet, som idag läggs i bilen kommer att ersättas med ett digitalt tillstånd, som kunderna själva kommer att kunna hantera i vår nya kundportal. Det enda kunden behöver göra är att gå in på kundportalen för att lägga in ett registreringsnummer för varje abonnemang de har.
Redan nu kan alla kunder gå in i kundportalen för att se sina avtal, fakturor, ev köplats samt lägga in sina kontaktuppgifter, men det blir först till årsskiftet då vi inför digitala parkeringstillstånd som kundportalens samtliga funktioner kan användas fullt ut. Inledningsvis byter vi ut de fysiska parkeringstillstånden i ett begränsat antal områden. De kunder som berörs först kommer att få ett utskick som informerar dem om vad det innebär med digitala parkeringstillstånd.
Digital parkering med många fördelar
Med Kundportalen vill vi förenkla och förbättra för våra kunder. Kundportalen kommer göra det möjligt för dig att själv, när du vill:
- lägga in och byta registreringsnummer för din parkering
- se dina parkeringsabonnemang, vilka tider de gäller och var de gäller
- se dina fakturor, förfallodatum, om de är betalda och hur de har betalats
- ändra dina kontaktuppgifter
- ställa dig i kö för abonnemang av parkeringsplats
- tilldela annan person rätten att lägga in registreringsnummer för abonnemanget